Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Guitaar Talk

Fingerpicking Blues

More
13 years 8 months ago #570 by Antony
Fingerpicking Blues was created by Antony
Hey,

In de volgende video speel ik een fingerpicking blues op mijn G&L ASAT (telecaster model).
G&L is opgericht door Leo Fender (bekend van de Fender gitaren, duh ;-)).
In deze gitaren combineerde hij al zich kennis en ervaring die hij opgedaan had.

De gitaar heeft een zeer heldere klank zonder te schel te klinken.
Ook indien je de neck-pickup gebruikt (zoals ik doe in de video) krijg je een heldere klank (bij veel gitaren heb je hier zowat een "muddy" of doffe klank).

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
13 years 8 months ago #576 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Fingerpicking Blues
Mooi hoor !

Wat 'k zo mooi vind, is dat je vanaf 0:35 er wel veel gevoel inlegt. Maakt simpele solo's zo mooi ;)

Please Log in to join the conversation.

  • Kristof Vandenbussche
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago #1152 by Kristof Vandenbussche
Replied by Kristof Vandenbussche on topic Re:Fingerpicking Blues
Hey, wordt fingerpicking blues aangeleerd in de lessen elektrisch blues bij de gevorderden?
Ik wil verschillende stijlen blues leren spelen, fingerpicking en met plectrum, op een akoestische gitaar en elektrisch... :)
Nu zit ik nog maar net bij de halfgevorderden...
Welke lessen volg ik hierna dan het best?
Grtz Kristof

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #1153 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Fingerpicking Blues
Hey Kristof,

Fingerstyle blues komt voornamelijk aan bod in de lessen gevorderden fingerpicking, daar we in de gevorderden blues uitsluitend met elektrische gitaren spelen.

Elektrische blues techieken verschillen vaak van akoestische blues, dus daarom wordt dit opgesplitst.

Hopelijk beantwoord dit je vraag... ;-)

Please Log in to join the conversation.

  • Kristof Vandenbussche
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago #1154 by Kristof Vandenbussche
Replied by Kristof Vandenbussche on topic Re:Fingerpicking Blues
En kan hetgeen er aangeleerd wordt in de fingerpicking lessen dan ook op een elektrische gitaar gespeeld worden?
Ik heb daarnet een stukje gezien van Willie King (spoonful) op de dvd feel like going home van martin Scorsese, die speelde ook fingerpicking op zijn elektrische gitaar en dat was echt wel vet B)

Please Log in to join the conversation.

  • test1
  • Visitor
  • Visitor
12 years 2 months ago #1155 by test1
Replied by test1 on topic Re:Fingerpicking Blues
Inderdaad, de bluesstukken die we zien in fingerpicking gevorderden kunnen ook op elektrische gitaar gespeeld worden.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.265 seconds
Powered by Kunena Forum