Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Offtopic

Nog een nieuweling

  • Stoffel
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
14 years 2 months ago - 14 years 2 months ago #431 by Stoffel
Nog een nieuweling was created by Stoffel
Hallo,

aangezien ik nieuw op de site ben, toch eens kort voorstellen.

Ik ben dus Christof Simons, 37 jaar oud. Eigenlijk heb ik al lang een voorliefde voor gitaar, maar dat is er eigenlijk nooit toe gekomen, eerst omdat ik met een ander instrument bezig was (Accordeon), dan omdat het te druk werk met studies, lieven, werk en de kinderen. Tot ik in 2008 een serieus accident kreeg. Ik ben dan ook begonnen na mijn herstel met gitaar.

Omdat ik niet zeker was of ik er wel mee wilde/kon doorgaan ben ik eerst te rade geweest bij een vriend van me en heb van hem een gitaar geleend. Met een paar boekjes erbij en een paar richtlijnen/sessies van hem en mijn schoonbroer dan maar begonnen op die geleende klassieke gitaar. Ondertussen iedere maand wat centjes aan de kant gelegd om een gitaar te kunnen kopen en moest de goesting over zijn had ik toch mooi gespaard. Maar 't is niet zover gekomen, iedere keer wordt het gewoon aangenamer om te spelen. Ik heb me dan ook ingeschreven in de lessen bij de half gevorderden en heb me vorige week een Strat aangeschaft.

Welke muziek, eigenlijk maakt het niet echt veel uit. Ik hoor enorm graag gitaarmuziek, is het nu rock, klassiek, blues of jazz.
Welke groepen en of gitaristen? AC/DC, Clapton, Knopfler/Dire Straights, David Gilmore/Pink Floyd, Chris Rea, Jimmy Page/Led Zeppelin, ZZ Top, Richie Sambora/Bon Jovi, Aerosmith, Scabs, Snow Patrol, Arctic Monkeys, Pixies.
Ook veel hard rock, vooral de oudere hard rock: Ozzy, Black Sabbath, Thin Lizzy, Bruce Dickinson/Iron Maiden, Whitesnake, Motorhead etc. Ook voor blues is er wel plaats: John Mayall, Stevie Ray Vaughan, Mo Keb, Mike Henderson, Joe Bonamassa (was trouwens fantastisch in de AB), en zelfs voor klassieke gitaar is er plaats.

Enfin, da's het zowat, ik zal zoals altijd wel wat vergeten, maar een vraagje is rap beantwoord.
Last edit: 14 years 2 months ago by Stoffel.

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
14 years 2 months ago - 14 years 2 months ago #433 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Nog een nieuweling
Welkom ! 't is een leuke groep, plezier zal je er wel aan beleven aan dat gitaar spelen
;)
Ook een goeie muziekkeuze trouwens :laugh:

rock on'
Dries

ps: een fototje van de gitaar mag ook ;)
Last edit: 14 years 2 months ago by driesp.

Please Log in to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #434 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Nog een nieuweling
Proficiat met de Stratocaster Christof!
Altijd een mooie aankoop!

Please Log in to join the conversation.

  • Stoffel
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
14 years 2 months ago - 14 years 2 months ago #439 by Stoffel
Replied by Stoffel on topic Re:Nog een nieuweling
Omdat Dries het zo schoon vraagt, hier de pics van de gitaar.


Volgende veranderingen zijn aangebracht:
Texas Special single coil elementen
Duncan Seymour Humbucker
Originele customshop slagplaat.
Attachments:
Last edit: 14 years 2 months ago by Stoffel. Reason: foutieve spelling

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
14 years 2 months ago #440 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Nog een nieuweling
mooie HSS strat !
vind ze toch altijd het mooist zo, met die maple toets :)

En wat heb je van versterker, christof?

Greets!

Please Log in to join the conversation.

  • Stoffel
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
14 years 2 months ago #441 by Stoffel
Replied by Stoffel on topic Re:Nog een nieuweling
Wel, voor het moment heb ik eigenlijk nog geen versterker en zit ik eigenlijk nog te tokkelen zonder versterker.

De versterker is de allereerste aankoop die volgt. Ik heb nu wel afgesproken met Wobby, de gast die me de klassieke gitaar leende. Ik kan voorlopig een 30 Watt Lampenversterkertje bij hem lenen, maar ik moet nog in Roeselaere geraken daarvoor.

Ondertussen zal ik al eens beginnen rondkijken. Een van de belangrijkste zaken is dat ik er best wel een koptelefoon op kan aansluiten zodat ik de gasten en de vrouw niet wakker maak (ik speel nogal op rare uren soms).

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.297 seconds
Powered by Kunena Forum