Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Pickup switch

More
nnbnbnnbnb 10 years 7 months ago #1425 by Joachim
Pickup switch was created by Joachim
nnbnbEen tijdje terug ontdekte ik Bare Knuckle pickups en tot de dag van vandaag nog steeds ferm onder de indruk van deze handgemaakte juweeltjes..!
:)
Vraag maar aan Nir, die liet hier al twee gitaren een pickup switch ondergaan voor de Bare Knuckle Pickups.
B)
Hieronder een tweede poging om een filmpje te maken.
Eerst zie en hoor je de Seymour Duncan Blackout pickups, heel goeie actieve pu's.
Daarna de Bare Knuckle Blackhawk pickups. Passieve pu's die toch net wat meer in die gitaar pasten en meer het doel zouden dienen waarvoor ze uiteindelijk zouden gebruikt worden.
Ik besef dat elke vergelijking mank is maar het gaat 'm hier uiteindelijk over smaak..
Voel je vrij om commentaar/kritiek te leveren.
Ook over het filmen, misschien zou je het anders hebben aangepakt? Laat het gerust weten, ik ben nog volop op zoek naar een goeie config. om filmpjes zoals deze te maken.



Hou terwijl ook maar het Artios music kanaal in de gaten.
www.youtube.com/user/artiosguitars/videos?view=0&flow=grid

Komen nog meer filmpjes in de toekomst over pickups, wat er gebeurt in de workshop, etc.

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #1426 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Pickup switch
Hey Joachim,

Echt heel tof! Als tip zou ik voorstellen om de 2 pick-ups naast elkaar te zetten in de montage van de filmpjes, zo zullen de verschillen tussen beiden nog duidelijker zijn zonder dat de kijker constant moet terug switchen naar een eerder fragment in het filmpje om de vergelijking te maken.

Op die manier zou je dus bijvoorbeeld hebben: pick-up 1 clean 00:00 - 00:30, pick-up 2 clean: 00:30 - 01:00, pick-up 1 distorted 01:00 - 01:30, pick-up 2 distorted 01:30 - 02:00, etc.

Hopelijk is mijn opbouwende commentaar bruikbaar! ;-)

Grtz,
Antony

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #1429 by Joachim
Replied by Joachim on topic Re:Pickup switch
Ja, dat is iets dat als eerste naar voren kwam bij de comments.

Ook:
- korter,
- toon rechtstreeks met mic via interface opnemen. Nu is dat met een zoom h4 recorder
- andere (betere) camera
...


Volgende switch doe ik sowieso met de vergelijkende fragmenten naast elkaar..


Laat de ideeën en tips maar komen :)

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #1443 by Joachim
Replied by Joachim on topic Re:Pickup switch
nnbnbHieronder m'n eerste video die ik heb gemaakt.
De gitaar is m'n eigen ouwe trouwe Ibanez RG 2620 CBL prestige.





I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.336 seconds
Powered by Kunena Forum