Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Guitaar Talk

Phrasing

  • driesp
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 months ago #372 by driesp
Phrasing was created by driesp
Hallo !

Wanneer je soleert over een backing track, is phrasing heel belangrijk. Letten jullie daar ook op? Of heb je nog tips die jullie ondervonden hebben wat je daarbij helpt?

Ik probeer nu een lickje na te neuriën vooraleer ik het speel,en dat lijkt toch te helpen.

laat gerust iets weten !

Groetjes,

Please Log in to join the conversation.

  • GuitarAddict
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 months ago - 14 years 3 months ago #373 by GuitarAddict
Replied by GuitarAddict on topic Re:Phrasing
Yeep,
Als k soleer probeer k (dat wil niet zeggen dat het lukt =P ) gewoon zo weining mogelijk na te denken over wat k speel. Op het gevoel... Das ook één van de doelstellingen die ik in mn logboek heb staan: soleren zonder te moeten nadenken welke lick je gaat spelen of welke lick er nu goed zou klinken.
K probeer ook zo goed mogelijk te luisteren naar de begeleiding en er op in te spelen. Als de begeleiding zachtjes is, ook rustig spelen bijvoorbeeld.
En dan probeer k ook nog eens te letten op de laatste noot van een lick, bvb eindigen op een D als de begeleiding overgaat naar een D-akkoord...
Groetjes terug!
Last edit: 14 years 3 months ago by GuitarAddict.

Please Log in to join the conversation.

  • terry_thinline
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 months ago #378 by terry_thinline
Replied by terry_thinline on topic Re:Phrasing
ik probeer het...maar ben er echt nog niet goed in, in dat phrasing...need a lot more practise I suppose :)

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 months ago #379 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Phrasing
terry_thinline wrote:

ik probeer het...maar ben er echt nog niet goed in, in dat phrasing...need a lot more practise I suppose :)


Ik sukkel er ook een beetje mee, als je denkt dat je nu écht wel alles van combinaties gehad hebt met die pentatonische ladder, dan ben je wel erg mis :laugh:
Dat wordt inderdaad nog veel oefenen. Maar als je dan kijkt hoe je soleerde x aantal tijd geleden, dan valt het wel op hoeveel je verbetert bent.

Please Log in to join the conversation.

  • terry_thinline
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 months ago #382 by terry_thinline
Replied by terry_thinline on topic Re:Phrasing
Thx :) jouw blueslicks zijn wel heel nice...valt op met zo'n mooi gretsch ;) hehe...

Zou graag wat meer oefenen maar de tijd ervoor vinden is niet altijd zo evident! Maar soit, heb mij nu al in de living gezet met de gitaar op de schoot, zo voor de tv, tis beter dan niets :)

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 months ago #383 by driesp
Replied by driesp on topic Re:Phrasing
Idd;) niets is leuker dan gezellig voor de tv te zitten en enkele licks uit te proberen !

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.112 seconds
Powered by Kunena Forum