Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Guitaar Talk

Wat zijn de grootste problemen die je ondervindt?

More
13 years 6 months ago #691 by Antony
Hey,

Ik plan om een paar mini-lessen op video te doen rond veelvoorkomende problemen in het proces van een betere gitarist te worden. Daarbij kan je me helpen door volgende vragen eerlijk te beantwoorden.

1) Wat zijn de grootste problemen die je ondervindt in het proces van beter gitaar te leren spelen en het bereiken van je doelstellingen?


2) Met wat kan ik je het meest helpen op het niveau waarop je nu bent beland?

Spreek vrijuit en hou je niet in!
Alvast bedankt!

Antony

Please Log in to join the conversation.

  • Sandman
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #692 by Sandman
Hey,

Ik heb vaak het gevoel wanneer ik sommige nummers probeer 'perfect' na te spelen, dat er nog heel wat snelheid ontbreekt (vooral als ik alle noten effectief wil spelen die op de tablatuur staan).

Ik vermoed dat het onder de knie hebben van bepaalde technieken hier een grote bijdrage zal leveren. Uiteraard weet ik dat aan mijn kant oefenen, oefenen en nog eens oefenen de vereiste is.

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #693 by driesp
Jezelf verbieden om dingen te spelen die je al kan bij het improviseren.. Dat is tot nu toe m'n grootste probleem, om ritmevariatie in m'n spel te bregen en vooral een solo op te bouwen die "ergens naar toe gaat".

Please Log in to join the conversation.

  • Stefaan
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #695 by Stefaan
In mijn geval, mezelf verdiepen in de theorie en het echt proberen te snappen zonder over te gaan naar wilde heavy metal riffs die je afleiden van waar je mee bezig was.

"visualiseren" van het fretboard. Zien waar de goeie noten liggen op een bepaald ritme-riff.
Als er goeie oefeningen zijn om dat bij te stellen ben ik daar wel zeer geïnteresseerd in.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.145 seconds
Powered by Kunena Forum