Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Guitaar Talk

Wat inspireert je om gitaar te spelen/oefenen?

More
14 years 4 months ago #258 by Antony
Hey Christophe,

Bedankt voor je ervaringen met de gitaar te delen!
De stap van beginnende liedjes te kunnen spelen naar meer gevorderden werk (zoals speciale technieken zoals hammer-ons en pull-offs) is waar heel veel gitaristen de weg kwijt geraken. Dit maakt ook dat je wel de liedjes kunt spelen, maar ze toch niet 100% klinken als het origineel.

Het is inderdaad zo dat je door zelfstudie rap een verkeerde techniek aanleert, maar dit valt mits de nodige discipline rap terug te veranderen waardoor alles die je zult spelen zal verbeteren.

Nogmaals bedankt voor je berichtje op het forum, ik neem vanavond de tijd om contact met je op te nemen zodoende je progressie en doelen met de gitaar eens te bespreken.

Groetjes,
Antony

Please Log in to join the conversation.

  • terry_thinline
  • Visitor
  • Visitor
14 years 4 months ago #270 by terry_thinline
Replied by terry_thinline on topic Re:Wat inspireert je om gitaar te spelen/oefenen?
Toen ik vroeger luisterde naar muziek begon ik altijd te fantaseren dat ik zelf gitaar of drum speelde. Mijn passie was altijd drum of basgitaar...maar toen ik zo'n 7 jaar geleden Nickelback leerde kennen en ook zo mijn lievelingsgitarist Ryan Peake was de gitaar de enige optie voor mij. Stap voor stap had ik een gitaar gekocht een Squier Fat Standard en een Behringer Firebird. Toen wat zelf leren spelen met boekjes en af en toe een lesje ertussen. Na een jaar vond ik de lessen niet echt vorderen en heb ik vooral zelf leren spelen en heel veel met andere mensen gespeeld waar ik veel van geleerd heb. Paar groepjes en zo...tot ik mijn huidige groep leerde kennen Deceiving # 7. Om het samenspel van mn groep te bevorderen besloot ik om terug les te nemen...ditmaal bij Anthony en tot nu toe ...geen spijt :)a

Dus thank you Ryan Peake for picking up the guitar! :)

Please Log in to join the conversation.

More
13 years 11 months ago - 13 years 11 months ago #524 by Antony
Ik was vanavond nog even aan het rondsurfen op het net, toen ik de volgende video herontdekte:

Zowet elke noot die Stevie Ray Vaughan ooit heeft gespeeld, bezorgt me kippevel.
Toch was het voornamelijk de gitaarsolo in het nummer 'life without you' die me nooit heeft losgelaten.

Toen ik jaren geleden voorbij deze video kwam, kon dit me niet meer loslaten.
Ik moest kost wat kost zo kunnen spelen.




Hoewel hij hier duidelijk in zijn 'zware periode' zat speelt hij zo soulfull.
Vooral de moeiteloze manier waarop de klanken voortvloeien uit de gitaar vind ik tot op vandaag nogaltijd schitterend (zeker als hij achter zijn rug gitaar speelt, met evenveel gemaktzucht alsof hij de afwas aan het doen is. ;) ) en blijven me dan ook dag na dag motiveren.

Op 03:00 begint de gitaarsolo. Zet je stoel achteruit, neem er een pint bij en enjoy!


Groetjes,
Antony
Last edit: 13 years 11 months ago by Antony.

Please Log in to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #525 by Antony
Check even zijn vingertoppen op 07:56

Een echte gitarist! :P lol

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
13 years 11 months ago #526 by driesp
Naar het schijnt doet'ie een paar druppels secondelijm op z'n vingers, om ze een beetje te beschermen van de .013 snaren.

Echt een zotte solo !

Please Log in to join the conversation.

  • driesp
  • Visitor
  • Visitor
13 years 11 months ago - 13 years 11 months ago #527 by driesp
Hier nog iets van mezelf, als ik dit hoor, moet ik direct een backing track opleggen en jammen, érg mooie bluesy licks die de akkoorden volgen, valt nog veel van bij te leren.


Ps; de stemming is een beetje lager dan E, maar hoger dan Eb, het ligt er ergens tussen. Maar de meeste licks kan je wel eruit vissen. Enjoy!
Last edit: 13 years 11 months ago by driesp.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.117 seconds
Powered by Kunena Forum