Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Beste gitarist ter wereld

  • Thiery
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
11 years 5 months ago #1288 by Thiery
Beste gitarist ter wereld was created by Thiery



Even ter verduidelijking: er is ooit een Nederlandse gitarist die verkozen is tot beste gitarist terug wereld. Het is al een tijdje geleden (jaren '70), maar die gitarist was Jan Akkerman.
Hij speelt nog altijd de pannen van het dak, én de sterren van de hemel. Check hem eens uit, je zal wel iets vinden dat je aanstaat, maar hij klinkt totaal anders dan wat we gewend zijn geworden van hedendaagse gitaarhelden.

Please Log in to join the conversation.

More
nnbnbnnbnb 11 years 5 months ago #1289 by Joachim
heb 'm verleden jaar live gezien op de gitaarbouwers meeting..
Die is echt goed. Heeft een enorme klank, HET bewijs dat toon voor een groot deel gewoon in de vingers zit. Speelde op een line6 floorpod rechtstreeks de p.a. binnen. :P

Aangename verassing :) ik geloof niet dat zoiets bestaat als 'beste gitarist' maar hij mag zeker gelauwerd worden voor z'n kunst!

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

  • Thiery
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
11 years 5 months ago #1292 by Thiery
Replied by Thiery on topic Re:Beste gitarist ter wereld
Absoluut,

en ik ben blij dat je het ook gezien hebt, dat is nu iemand die verlekkerd is op Line6. Zelfs als hij een gewoon live optreden doet met zijn band, dan gebruikt hij een oudere POD Pro, waar ze een rechtstreeks signaal uittrekken, dat gecombineerd met een Sequis Motherload tussen poweramp en speakers geplaatst, dus met andere woorden, enkel en alleen maar rechtstreekse signalen, zonder een micro voor de versterker te plaatsen. Als er een combo op het podium staat, is deze zuiver als eigen monitor bedoeld.
Voor deze hedendaagse tijden, is dat eigenlijk een heeeeel eenvoudige signaalketen die hij gebruikt, namelijk gitaar -- line6 -- versterker (en in de versterker verwerkt die Motherload)
Wat zo een motherload doet? Die trekt het signaal uit de poweramp, verwerkt dit tot een gebalanceerd signaal, en kan zo in een mixer gestoken worden. Via een gewone unbalanced out daarna doorgelinkt worden terug naar de versterker.
Geweldig stuk apparatuur, maar je moet het aandurven om altijd met rechtstreekse signalen te werken. Zelf zie ik er alleen maar positieve kanten van.

Please Log in to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #1296 by Joachim
Heb met de jongens van Chimpspanner gesproken een tijdje terug en die gebruiken ook enkel line6. Moet wel zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was door hun live sound!
Line6 kan echt wel lekker zijn maar je moet weten hoe het werkt en weten wat je wil.

Als je d'r nix van kent kan het misschien wel tegenvallen. :)

Iemand als mr. Akkerman weet wel wat hij wil denk ik zo ;)

Modeling met een degelijke poweramp kan echt wel zalig zijn. Al eens een AxeFx of Kemper in handen gehad?

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #1297 by Antony
Replied by Antony on topic Re:Beste gitarist ter wereld
Die AxeFx is echt super!
Vorige maand in de U.K. geweest, waar Tom Quale zijn AxeFx meehad en ik moet zeggen iedereen was echt blown away van die sound (en natuurlijk van Quayle zijn guitar chops... ;-))



Kemper heb ik al veel van gehoord maar nog nooit mee gespeeld? Is dat wat de moeite?

Please Log in to join the conversation.

  • Nir
  • Visitor
  • Visitor
11 years 4 months ago #1298 by Nir
Replied by Nir on topic Re:Beste gitarist ter wereld
Wow, Ik heb niets maar dan ook niets van heel die line6 conversatie verstaan:P

Correct me if I'm wrong maar een gitaar recht in een tube amp,is dat niet het simpelste en makkelijkste dat er is?

Greetz

Nir

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.278 seconds
Powered by Kunena Forum