Aankondiging: Over het GitaarTraining.be Forum (01 May 2015)

Sinds 2009 is dit het forum die we gebruiken voor alle leerlingen van GTS Oostende. Vanaf juni 2015 zullen er wat wijzigingen gebeuren, neem daarom de info in deze aankondiging even door. Klik op read more --->

Beste gitarist ter wereld

  • Thiery
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
11 years 4 months ago #1305 by Thiery
Replied by Thiery on topic Re:Beste gitarist ter wereld
Goed punt, maar ongeacht wat je materiaal, er kan altijd wat misgaan. Buizen springen ook alle dagen, maar dat er pedalen verkeerd ingedrukt worden, dat blijkt in mijn ogen niet de fout van het materiaal, maar van de speler. En daar vind ik het fundamentele verschil zitten, je kan het het materiaal niet kwalijk nemen dat ze slecht bespeeld worden. Maar je maakt een punt, modelling afstellen vraagt een brevet, en dat is minder nodig voor ouder materiaal, maar net als alles anders, kan ook dit geleerd worden.
Maar ik wil echt niet de advocaat van de duivel spelen, want ik speel zelf ook nog altijd alle dagen over buizen, en handgemaakte pedalen, en ander degelijk materiaal, maar de grote voordelen waardoor ik eerder enkel voor dat soort van materiaal koos, zijn stilletjes aan toch aan het wegvallen. En de nieuwsgierigheid naar het experimenteren is aan het opkomen, net als wat jaren terug, toen ik al eens verkocht geraakt was aan een BOSS GT-8.

Please Log in to join the conversation.

  • Nir
  • Visitor
  • Visitor
11 years 4 months ago #1306 by Nir
Replied by Nir on topic Re:Beste gitarist ter wereld
Tja, da klopt, er kunnen dingen misgaan met analoge stuff ook.
Wat mij ook tegengaat aan modelling is het idee vanuit artistiek oogpunt.
Wat betekent modelling, basically is dat het digitaliseren van sounds,bekende versterkers,effecten in 1 pakket.
Het komt er op neer dat iedereen streeft naar "kijk eens,onze moderne technologie klinkt even warm en goed als de oude".
Ik vind dat dit eigenlijk een perfecte weerspiegeling van onze maatschappij van vandaag uitbeeldt.
Waarom gewoon 1 gitaar enkele analoge effecten door een tube amp als je kan spelen met 1 bak die 30 versterkers, 50 effecten en 20 gitaren en varia perfect kan nabootsen? En bovendien zonder alle technische beslommeringen van weleer...
We willen altijd alles ter beschikking hebben en alles perfect kunnen controleren wanneer dan ook.

Je zou denken dat door al die keuzes dit de creativiteit van de muzikant ten goede zou komen maar ik vind dat dit in de meeste gevallen juist het tegenovergestelde uitlokt.
Vroeger moesten mensen keuzes maken,je had 4 types gitaren , enkele soorten versterkers en een handjevol effecten ter beschikking.
Men werd gedwongen om creatief te zijn met het weinige dat ter beschikking was.

Nu is er een zodanige overload aan alles dat een mens niet meer kan kiezen en
zich vooral bezighoudt met wat er allemaal mogelijk is en minder met het daadwerkelijk spelen en creëren.

Fin, je hebt alvast kunnen uitmaken dat ik geen fan van modelling ben:lol:

Please Log in to join the conversation.

  • Thiery
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
11 years 4 months ago #1308 by Thiery
Replied by Thiery on topic Re:Beste gitarist ter wereld
Hehe, absoluut.
En ook nu moet ik je weer gelijk geven, het weerspiegelt een stuk de maatschappij, van zoveel mogelijk in een zo klein mogelijk bakje te steken. Net zoals Iphone, Ipod, Ikoffiezet, Iauto, alleja, je verstaat me wel. Maar ik wil het een kans geven vooraleer me af te zetten ertegen, zonder het echt geprobeerd te hebben. En als je zo bv. naar volgend filmpje kijkt (=> luistert zonder echt te kijken), moet je toch toegeven dat ze op zijn minst geëvolueerd zijn tot deftige professionele geluiden, op topniveau.
En vergeet niet, voor die tijd, was het eigelijk ook allemaal nieuwe technologie, die pedalen, marshalls,... NIeuwe technologie die door de muzikanten van toen omarmt is, dus waarom zou onze generatie het niet doen met de technologie van deze tijd. Net als in de jaren tachtig toen de effectprocessors tussen de preamps en poweramps en powerstacks en dergelijke gestoken zijn, gaan ze gewoon nu nog een stapje verder.
En over het digitaliseren van geluiden, dat is iets dat al jaren aan de gang is, op gelijk welk punt. Om maar wat te zeggen: ik zit te wachten op de eerste Ipod met een EL34 in.;)

Please Log in to join the conversation.

More
nnbnbnnbnb 11 years 4 months ago #1309 by Joachim
de geluiden zijn 'leuk'...

any day zet ik live mijn orange rockerverb 50 halfstack met 4 x 6v6 en 6 x 12ax tegen een modeling..
kleine nuance is dat ik hier wel het woord 'live' wil naar boven brengen.. Door een studio getrokken sound is te zelden een 'echte' sound..

fijne boel wel hoor maar ik mis het rauwe als je hoort wat ik bedoel.
bij clean kon ik het nog wel vinden maar het moment dat de knoppen aan het dansen gaan dan is de line6 gewoon 'leuk'.. geen competitie tegen dikke tubes.. Ik heb me al rot geamuseerd met modeling maar als ik dan even later m'n oranje bakkie open trek dan.. tsja, dan weet je het wel weer..

Mijn grote probleem met modeling blijft de dynamiek, diepte en 'oempf' :) ik hou van m'n sound zoals die is.. De dag dat ik iets beters tegen kom ben ik niet te beroerd om te switchen, maar tot die dag.. .... ...



iedereen van harte uitgenodigd om de uitdaging aan te gaan en met z'n amp tot hier te komen en m'n ongelijk te bewijzen uiteraarrd ^^

#jamsessionsareawesome!

I'm never gonna make it if it's up to me.

www.artiosmusic.be

www.facebook.com/#!/artiosmusic

Please Log in to join the conversation.

  • Thiery
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
11 years 4 months ago #1312 by Thiery
Replied by Thiery on topic Re:Beste gitarist ter wereld
Challenge accepted.

Maar, keep in mind, mijn technologie van de GT8 is al enkele jaren oud, plus, het is BOSS, geen Line6, maw mist het het punt dat ik wil bewijzen, dat Line6 vooruitgegaan is. En om het nog straffer te maken, ik zal een transistortop meebrengen om 'het erin te wrijven'. MAAAAR: both guitar and cab stay the same. Anders is de vergelijking totaal niet consistent.

It's gonna be legen... Wait for it... DARY

Maar je hebt gelijk, we gaan de live-sound vergelijken, en met live sound bedoelen we deze keer het geluid rechtstreeks uit de versterker. Want, om eerlijk te zijn, voor mij is live-geluid geluid dat door de PA-komt, en niet enkel uit de versterker. Omdat, hoe goed en groot dan ook, een versterker nooit optimaal tot zijn recht kan komen met een microfoon ervoor, en het is daar dat de kwaliteit van modelling boven komt drijven, met een PA systeem.

Misschien een videotje van maken om later te posten hier op het forum.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.099 seconds
Powered by Kunena Forum